Tips

Vill du tjäna pengar utan att behöva jobba? Det är lätt att tjäna pengar gratis genom att delta i olika marknadsundersökningar, men också på att anamma flera olika spartips. Ta del av tips för att få mer pengar över till shopping.

Så får du gratis presentkort

Om du vill tjäna lite extra pengar utan att anstränga dig mer än att klicka i svar i en undersökning på nätet så finns det väldigt många olika företag som bedriver marknadsundersökningar. Genom att svara på dem samlar du poäng som du kan byta in mot presentkort eller ge till välgörenhet. Länken nedan är en samling med tips på företag där du kan registrera dig för att delta i undersökningar.

Spara pengar-tips

Vill du både tjäna pengar och spara pengar? Det finns många bloggar som tipsar om erbjudanden med stora rabatter eller gratisprover från företag. Vi tipsar om två bra sidor här:

Skokedjan Rizzo finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala och ger 2,5 % återbäring på de köp du gör hos dem. Du får även bonus på köp gjorda på rizzo.se, men bonuscheckar måste användas i fysisk butik.

Sist men inte minst har vi Scorett, deras medlemsklubb Solemate ger bonus i steg med ett poäng för varje krona du betalt i butik. 2 000 – 4 999 poäng ger 50 kr i bonus, 5 000 – 7 499 poäng ger 150 kr i bonus, 7 500 – 9 999 poäng ger 300 kr och allt över 10 000 poäng ger 500 kr i bonus.

Här vill vi tipsa om hur du får pengar över till skor, medlemsklubbar och var du kan hitta skor till lägre pris. Och vi tipsar om hur du tar hand om de skor du redan äger så du får pengar över till att köpa nya eller unna dig de där dyra skorna som du längtat efter länge.